Možná si vzpomenete na tu píseň, ve které pan Werich zpívá o všetečném štěněti, které jeho hloupý pán uvázal na řetěz a pak si nesl neblahé důsledky svého neuváženého počínání a byl zle porafán.
Pan Werich zde zpívá v jinotajích o lidech. A tak mnozí rodiče naslouchali jeho moudrých rad a dali svým dětem volnost. Nyní po letech sklízí nečekané a hořké plody.
Já vlastním malou usedlost v Čechách a tam chovám zvířata. Vychoval jsem také šest dětí, takže si myslím, že do problému trochu vidím.
Na usedlosti chovám také slepice, protože mi to poradil zeťák, který je policajtem. Problém je kromě mnoha věcí také v tom, že je to na polosamotě, kde lišky dávají dobrou noc. Ale kromě toho ty slepice kradou, aby mi ušetřili práci. No a já si pořídil dva psy, takové podvraťáky, aby ty slepice hlídali. Jeden utekl asi měsíc po tom, co jsem jej na ten řetěz uvázal a už se nevrátil. Druhému, jsa poučen, dal větší svobodu a vypadalo to tak, že pan Werich má přeci jen pravdu.
Pak se stalo, že sousedovic fena hárala a můj hlídač zanechal svěřenou práci liškám a sám hlídal tu fenu. To trvalo asi týden. Já chodil k tomu oplocenému areálu a sliboval tomu hlídači hory a doly. Ale nadal si říci. To mně dohánělo až k zuřivosti a nakonec jsem mu slíbil, že jej utratím, ale jemu to bylo putna. Za týden, když přestala hárat, si uvědomil, že má hlad a tak přišel. Nepřál bych vám být v jeho kůži. Ale nakonec jsem se nad ním slitoval, ale od té doby je přes den na řetěze. V noci má volnost, ale je uvězněn na dvorku o velikosti padesát na padesát metrů, kde může běhat a skákat, ale ven se nedostane, protože jsem dvorek oplotil a zabezpečil, takže má po ptákách a ráno na zahradu na řetěz. Ale i tam má možnost pohybu, protože tam mám natažené lanko, které vede od jednoho konce zahrady na druhý konec. Na tom lanku je připnut k řetězu. Někdy se stane, že se mu řetěz na lanku zasekne a on nemůže pobíhat, a tak tam smutně sedí a vyje. Jinak jej mám rád a má se u mne jako prase v žitě, no spíše jako pes na řetězu.
Já kromě těchto problémů, ještě podnikám, protože můj důchod si bere manželka s tím, že pokud si chci polepšit, tak musím makat. A tak se dostanu občas i mezi lidi. Nedávno jsem byl v jedné firmě v Praze, se kterou obchoduji. Ani nevím, jak se to stalo, ale zřejmě pod Božím vedením, jsem se ocitl u jedné kanceláře. Před ní, na chodbě se odehrávalo sexuální drama. Oni v té firmě pracují jen Svědkové Jehovovi, a proto mně to zaujalo. Na té chodbě byl asi třicetiletý ženatý muž a v náruči svíral asi dvacetiletou svobodnou a pohlednou dívku. Držel jí asi půl metru nad zemí a popouštěl jí a zase přirážel k hrudníku. Ona se nohama opírala o zem, jinak byla prohnutá jako luk a vydána do jeho pravomoci. Oba byli úplně uneseni a dělalo jim to moc dobře. Jediné, co tam scházelo, byl gauč, na který by jí, ten Don Juan, položil a snad jí mohl i provléci jednu ruku mezi nohama, nebo to tak i bylo??? Já se na to chvíli dívám, protože mně nevnímali a pak jsem se naivně zeptal, co by na to asi řekla jeho manželka. On dívenku pustil, odběhl asi čtyři metry a sedl si na bobek, asi proto, abych na jeho kalhotách, něco neviděl. A v té poloze mi říká, že by to jeho ženě nevadilo, prý naopak by té dívence ještě zvedla od země ty nohy a podržela by je, asi roztažené???
Já v klidu vyklidil pole a šel si po svých.
Pak jsem si opatřil jeho email a napsal mu laskavý dopis. Dříve, když jsem ještě žil mezi svými, bych tuto záležitost vyřešil jednou, či dvěma ranami do zubů a bylo by to vyřešeno. Také se mi v té době zamlouval výrok krokodýla Dandího, který řekl jednomu známému. Pokud máš problém, tak to řekni „Kvakymu“, on to roznese po celém městě a máš po problému.
Ale od té doby už uteklo čtyřicet let a já se díky studiu Bible nechal poučit jednáním královny Ester a problémy řeším jinak. Zkrátka dávám opozici prostor, aby se k problému mohla vyjádřit a aby tak vypluly na světlo Boží i skryté věci a zároveň dávám prostor i skutečnému Bohu, aby mohl do problému vstoupit a vyjádřit svou vůli.
A v tom emailu jsem psal, že jsem viděl jejich kočkování. Také jsem tam napsal, že takové jednání je ve světské terminologii popisováno jako sexuální harašení a že to může být hodnoceno jako trestní čin. Také, že v terminologii svědků Jehovových, by to mohlo být bráno, jako potupné bláznovství. A nyní jsem čekal na jeho reakci, která tu byla co by dup.
A že prý manželka, i matka té dívenky, včetně jí, nemají problém a jejich kočkování nikomu nevadí. On tím nic nesleduje, natož aby se dopustil nemravnosti. Ženám se prý jeho jednání líbí a cítí se s ním dobře.
A že si mě velmi váží a pokud o to klopýtám, tak si dá přede mnou pozor a další bla, bla, bla.
V duchu si říkám, „podívej se, jak tě trénuje, on si snad myslí, že bude starého zajíce učit běhat“.
Napsal jsem mu, že pro mne není důležité, co si o to myslí druzí, kteří pro své závěry jistě mají své dobré důvody, ale pro mne je důležitý názor Boha Jehovy, a že mu dávám čtrnáct dní na to, aby si Jeho názor zjistil.
Asi za čtyři dny jsem měl zase nějakou práci v oné firmě. Ten bratr mě tam uviděl a velice se snažil mi problém objasnit. Já o rozhovor neměl zájem, protože jsem mu dal čtrnáct dní. Skákal jsem mu do řeči a odváděl jí jinam, ale on se nedal. Nakonec jsem zjistil, že za problémem stojí jeho manželka, protože pochází z Moravy, kde jsou takové něžné projevy lásky běžné a že se to tam naučil.
Já si v tu chvíli vzpomněl na jedny manžele, kteří jsou mými přáteli a kteří také pochází z Moravy.
Jsou u nás v sousedním sboru. Sestra je od narození zdravotně postižená a tak si během svého života prožila své a to jak po citové, tak i tělesné stránce. Jednou se stalo, že jistý cestující dozorce byl jejím životem přiveden na měkko a před celým sborem jí políbil. To neušlo dvěma mladým starším, kteří se nechali tímto projevem křesťanské lásky inspirovat a na každém programu jí oblizovali. Oni jsou velice obětaví, protože aby se mohli více věnovat ženám ve sboru, tak svým manželkám koupili náhradní mužský úd, takzvaného „robertka“, s tím, že je lepší umělý robertek domácí, než živý od sousedů. No budiž, proti gustu žádný dišputát.
Manžel, té oblizované sestry se mi svěřil, že je mu jejich jednání odporné a pro něj ponižující. Pak jsme byli u nich na přátelské návštěvě a já se zeptal jeho ženy, jak to jejich líbání vnímá ona. No, co byste mysleli. Je jí to prý velice nepříjemné, ale co prý má dělat. Poradil jsem jí, ať jim to řeknou. A oblizování skončilo.
Když ten bratr viděl, že mně nepřesvědčil, tak mi říká, že neví jak vyřešit tu lhůtu, kterou jsem stanovil, protože on neslyší, že by k němu Bůh mluvil. A kdo ví, co bychom viděli, kdy bychom žili v I. století. Jak by se asi apoštol Pavel a Petr vítali se sestrami. Nakonec zašel do extrému a tvrdil, že kdyby to bylo možné a Pan Ježíš se mohl zhmotnit a zrovna tak Bůh Jehova, tak bychom asi zírali na to, jak by naše manželky líbali. A tady mně dostal do kolen, protože démoni takto před potopou s ženami jednali. Dokonce by nám je, před očima znásilnili a my bychom se nezmohli, ani na hnutí prstem. Jak bychom jen mohli, odporovat bohům? No to je síla. V duchu si říkám, vidíš k tobě Jehova nepromlouvá a ani se tomu nedivím, ale ke mně ano a to dokonce tvým prostřednictvím. A pak spustil, že s ním tento problém, objímání se sestrami, řešil již před pěti lety jistý cestující dozorce a to hned na třech sjezdech. Stále mu prý zdůrazňoval, „nedotýkej se sester“, ale jak se ukázalo, tak ty rady padly do hnoje, jistě když by i Pan Jehova… Nakonec to s ním řešili i jeho sboroví starší se stejným výsledkem. A nyní se objeví nějaký Smoke a strká do toho své špinavé pazoury.
Jeho obhajoba na mně nezabrala, nebo zabrala, ale jinak než čekal. Řekl jsem mu popravdě, že kdybych jej přistihl v tom objetí s mojí manželkou, nebo dcerou, jaké jsem viděl, tak mu okamžitě vyrazím zuby. A to ani netuší, co by jej postihlo, kdyby takto zneuctil mou starší dceru, která je velice atraktivní. Její manžel by jej připravil o život, tím jsem si jistý. To se mu ale vůbec nelíbilo. Že jsem moc hrubý a že jej tím od sebe odstrkuji.
Takže shrnu to, co mi Pan Jehova řekl.
1. Těžce jsi se provinil proti Bohu Jehovovi, když jeho projevy lásky k lidem přirovnáváš k chování démonů.
2. Velice jsi ublížil té naivní mladé sestře. Protože já mám dva syny na ženění, ale pokud by si jí někdo z nich přivedl, tak mu řeknu „pusť jí k vodě, protože je to šlupka“. A až se jednou vdá a její manžel v projevech lásky trochu poleví, tak ona bude ve své mysli vzpomínat na tebe, jak jí bylo v tvé náruči krásně.
3. Tvrdíš, že se nechceš dopustit nemravného jednání. Ve skutečnosti jsi se ho již mnohokrát dopustil, protože to nebylo poprvé, co jsi to udělal. Navíc Ježíš jasně řekl, že ten, kdo se toužebně dívá na jinou ženu, než tu svou, tak se s ní dopustil cizoložství.
4. Již čtyřikrát to s tebou odpovědní bratři řešili, že??? Všem jsi slíbil, že s tím skončíš, ale lhal jsi.
A já ti mám věřit? Tak pošetilý zase nejsem.
Ukaž své ženě a starším, jak jsi tu dívenku držel a nelži a pak uvidíš, jestli tě neuvážou na řetěz. Tam pak můžeš v zoufalství výt, protože si nic lepšího nezasloužíš.