26.1.2021
Daniel 8. kapitola
Já si rád přečtu vysvětlení biblických proroctví, protože se říká, čím více je hlav, tím více je rozumu.
Ono to s vysvětlováním Bible není mnohdy pravda, protože k pochopení Bible potřebujete kromě znalostí z historie a Bible, tak především Božího svatého ducha.
Navíc v tomto případě platí, že pokud chceme získat Boží schválení, tak musíme náš názor srovnat s oficiálním názorem, ale tím názorem je názor Boha a ne lidí.
Ale i tak je zkoumání výtvoru druhých pro mě užitečné, protože vidím, kde konkurence udělala chybu, nebo co jim uniklo.
Při pochopení proroctví je nutné vzít v úvahu jisté skutečnosti.
Bibli psali sice lidé, ale skutečným autorem je nanejvýš moudrý Bůh. To znamená, že vše musí mít logiku a řád. Je to jako v matematice. Tam jsou určité postupy a znaménka, jako je plus, mínus, krát, nebo děleno a mnohé jiné. Aby se to člověk naučil, tak chodí do školy a trvá to mnoho let. Ale většina z lidí pochopí jen kupecké počty.
Pokud se tento řád nedodrží, tak také nakonec nějaký výsledek vyjde.
V Bibli jsou symboly, a pokud je člověk nepochopí, nebo uplatní nesprávně, tak dojde k nádherné a zajímavé lidové tvořivosti, která může být líbivá, ale ne pravdivá.
Já se to učím už čtyřicet let, takže ty kupecké počty už umím.
Bible také není knihou hádanek, ani knihou konspiračních teorií, ale pravdivý popis jednak událostí, které se již staly a proroctví, to jsou události, které se již v průběhu času splnily nebo se mají teprve stát.
Uhádnout, jak to asi bude, je nanejvýš nepravděpodobné, i když to vypadá, že asi máme pravdu. Ale pokud to, co si myslím, a pro co mám jisté indicie, není pevně postaveno na Bibli, tak se nakonec ukáže, že jsem lhář, protože se vždy splní to, co je napsáno v Bibli a ne to, co si já myslím.
Je to podobné jako v té pohádce, kdy měl uchazeč o trůn uhádnout, co si princezna zrovna myslí.
Víte, co si nyní myslí Bůh?
V pohádce hadač zkameněl, tady jde o mnohem víc.
Bůh nám říká, abychom raději nehádali, protože proroctví byla zapsána pod působením Božího svatého ducha a to lidmi, které si Bůh k tomuto účelu vybral. A zrovna tak je to s pochopením toho, co ta proroctví vlastně říkají.
Přečtěte si prosím 2. dopis Petra 1. a 2. kapitolu a jděte radši na pivo, než se pokoušet o sebevraždu, nebo přivádět druhé do omylu.
Já toho nyní využiji a řeknu vám, jak to vidím já.
Četl jsem knihy od adventistů i Svědků Jehovových. Naslouchám různým pohádkám rádoby proroků a přemýšlím.
Všude je něco podnětného, ale je to pravda?
Nejblíže k pravdě to mají Svědkové Jehovovi, protože uznávají, že nejsou inspirovaní. To znamená, že mnohdy hádají a když se spletou a to bývá často, tak napíšou opravu. Někdy to je dobře, ale někdy ještě větší blud.
Ale musím zdůraznit, že v mnohém a především v tom nejdůležitějším mají pravdu.
U jiných církví je to naopak.
Ti tvrdí, že inspirovaní Bohem jsou, a tak své výmysly nemohou už opravit a hází na Boha špínu.
Hlavním problémem všech, je pýcha.
Co se týče mé maličkosti, tak přímo inspirován Bohem nejsem, ale veden Božím svatým duchem, tak to ano. A mám pro to pádné důvody, o kterých píši ve svých povídkách. Navíc nemám vůbec žádné ambice se nějak proslavit, nebo o něco usilovat, nebo si dobře žít z vašich peněz.
Pouze píšu pravdu v povídkách, protože jsem k tomu tlačen svatým duchem, jako je plachetnice tlačena větrem. Když nemám vítr, nepíšu, protože nemám co.
A nyní se zaměříme na biblickou knihu Daniel 8. kapitolu, protože v ní jsou základní matematické symboly, se kterými pracuje Bůh a na kterých jsou postavena všechna proroctví.
Kdysi se na mě obrátili jistí rodiče s prosbou. Přáli si, abych je navštívil a popovídal si s jejich asi sedmnáctiletým synkem.
On tvrdil, že je prorok a Ježíšův syn.
Když jsem je navštívil, tak on mi to potvrdil. Já mu v klidu říkám. „Sedni si tady vedle mě a já ti něco přečtu z Bible.
Otevřel jsem knihu Daniel a přečetl jistou pasáž. Byla to kapitola 8 : 3 až 8.
On se zájmen poslouchal a já se jej ptám. „Pokud jsi Ježíšův syn, tak jistě víš, o čem se tady píše a o kom se píše.“
Samozřejmě nevěděl a rodiče v tichosti přihlíželi.
Já mu pak říkám, „Kdybys byl tím co si o sobě myslíš, tak bys pouze otočil stránku, protože na ní, a to od verše 20 až 22, je vysvětlení.“
A bylo to možná tvrdé a nelaskavé, ale pravdivé. Já v té době takto jednal, přesto se mnozí moji posluchači stali Svědky Jehovovými a dnes mi ten můj neurvalý způsob vyčítají. A mají pravdu, ale proč nenaslouchali jiným Svědkům Jehovovým, kteří jednali uhlazeně a A A A. A proč jim dnes naslouchají a nechávají se jimi manipulovat?
Zkrátka Jehova mě tehdy používal a působil skrze mě svatý duch a je to stále, a chyba je v nich, protože tehdy hledali pravdu, ale nyní mají rádi, když jim někdo lechtá uši, a hlavně se bojí přiznat si, že je Svědkové vodí za nos. A co vy???
Já vám nyní pomohu pochopit symboly Bible, ale také si vás vyzkouším a použiji k tomu stejný způsob, jako s tím chlapcem.
Daniel 8 : 3 až 8 „Když jsem pozvedl oči, tu jsem viděl, a pohleďme, před vodním tokem stál beran a měl dva rohy. A ty rohy byly vysoké, ale vyšší byl ten, který vzešel posléze.
A viděl jsem berana, jak trká k západu a k severu a k jihu, a neobstála před ním žádná divoká zvířata a nikdo neosvobozoval z jeho ruky. A činil podle své vůle a vypínal se.
A já, já si to prohlížel dál, a pohleďme, od západu slunce přicházel po povrchu celé země kozel a nedotýkal se země. A pokud jde o toho kozla, mezi jeho očima byl nápadný roh.
A přicházel až k beranovi, který vlastnil dva rohy, jehož jsem viděl stát před vodním tokem; a běžel k němu ve svém silném vzteku.
A viděl jsem, jak přišel do těsného styku s beranem, a začal vůči němu projevovat hořkost a přistoupil k tomu, aby berana srazil, a aby zlámal jeho dva rohy, a v beranovi nebyla síla, aby před ním obstál. Hodil ho tedy na zem a pošlapal ho, a prokázalo se, že beran nemá nikoho, kdo by ho osvobodil z jeho ruky.
A kozel, ten se vypínal do krajnosti; jakmile se však stal mocným, velký roh byl zlomen a nápadně místo něho začaly vzcházet čtyři, směrem ke čtyřem nebeským větrům.“
Nyní si najděme verše 20 až 22.
„Beran, kterého jsi viděl jak vlastní dva rohy, představuje médské a perské krále.
A chlupatý kozel představuje řeckého krále, a pokud jde o velký roh, který měl mezi očima, ten představuje prvního krále.
A když ten se zlomil, takže nakonec místo něho povstaly čtyři, jsou to čtyři království, jež vyvstanou z jeho národa, ale ne s jeho silou.“
A v 11. kapitole je pokračování a to ve verších 1 až 4.
„A pokud jde o mne, já jsem v prvním roce Dária Medského povstal jako ten, který posiluje, a jako tvrz pro něho.
A nyní ti povím, co je pravda.
Pohleď, ještě povstanou tři králové pro Persii a čtvrtý nahromadí větší bohatství než všichni ostatní. A jakmile zesílí ve svém bohatství, vzburcuje všechno proti řeckému království.
A jistě povstane mocný král a bude panovat s rozsáhlým panstvím a bude činit podle své vůle.
A až povstane, jeho království bude rozbito a rozděleno směrem ke čtyřem nebeským větrům, ale ne jeho vlastnímu pokolení a ne podle jeho panství, s nímž panoval; protože jeho království bude vykořeněno, dokonce pro jiné, než tyto.“
Tak to byla proroctví.
Daniel zažil médského krále Dária, který společně s perským králem Kýrem perským porazili babylónskou říši. Daniel zemřel, ale dějiny potvrdily jeho proroctví.
Co znamenají symboly:
Beran
Jeho tělo a hlavně hlava, znamená světovou velmoc.
Dva rohy, znázorňují dva národy, neboli království, které se spojili v jedno království a vytvořily velmoc. Ten kratší roh představuje krále médské, ale potom převzali vedoucí úlohu Peršané a jejich vláda a moc byla větší a delší; v tomto spojenectví.
Kozel
Medo-perská světová velmoc biblických dějin byla poražena Řeckem a to v době, kdy vládl Alexandr Makedonský, znázorněný velkým rohem. Máme tu další světovou velmoc, která nebyla poražena následující velmocí Římem, ale sama se rozpadla. Nakonec měla čtyři hlavy, nebo čtyři rohy, ale ty neměly jeho sílu a tak vytvořili jen čtyři mezi sebou bojující království, ale žádná z nich se nestala další světovou velmocí biblických dějin.
Alexandr vybudoval obrovskou říši, ale jak říká prorok, na vrcholu jeho moci náhle zemřel a jeho říši si mezi sebou rozdělili jeho čtyři generálové. Jestli měl nějaké děti, tak to nevím, ale z jeho říše se jeho potomkům nedostala ani píď půdy.
Výsledek je, že hlavy a rohy zvířat v proroctvích znázorňují vždy politické celky, jako jsou různá království, která mohou mít různou formu vlády a také velikost a moc.
Nikdy, a to podotýkám, neznázorňují náboženství.
V knize Daniel je to celkem jednoduché, ale v knize Zjevení to je někdy složité, ale to už Bůh předpokládá, že jste se to při zkoumání Daniela naučili.
A nyní si vás vyzkouším.
Ježíš občas dal farizeum záludnou otázku, například čí synem je mesiáš.
A tak jej napodobím a ptám se.
Na koho se vtahuje biblické proroctví v Danielově 8. kapitole a ve verších 8 až 14?